gwarancja

Zapoznaj się z warunkami gwarancji, kliknij i pobierz:  Dokument udzielenia gwarancji IWOBIKE.PL 

Warunki gwarancji

1. Odpowiedzialność  z  tytułu  gwarancji obejmuje  tylko  wady  powstałe  z  przyczyn tkwiących w przedmiocie sprzedaży. 

2. Termin gwarancji rozpoczyna swój bieg od daty zakupu i wynosi: 

• 24 miesiące dla każdego produktu nowego i powystawowego, z wyłączeniem:

• podzespołów i komponentów elektrycznych - 12 miesięcy, produktów używanych lub zakupionych przez przedsiębiorcę - 12 miesięcy.

3. Gwarancja obejmuje swoim zasięgiem wyłącznie terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

4. W razie zaistnienia wad Kupujący odda przedmiot sprzedaży do siedziby Gwaranta, adres: ul. Michalusa 1, 38-300 Gorlice.

5. W razie stwierdzenia wady objętej gwarancją, Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wady poprzez naprawę lub wymianę wadliwych części bądź podzespołów w ciągu 14 dni kalendarzowych. W przypadku braku możliwości usunięcia wady lub wymiany przedmiotu na wolny od wad w wyznaczonym czasie, spowodowanym np. oczekiwaniem na części, czas realizacji może ulec wydłużeniu do 30 dni roboczych od momentu dostarczenia wadliwego przedmiotu do siedziby Gwaranta. W przypadku zakupu przez przedsiębiorcę jest to 30 dni roboczych z możliwością wydłużenia.

6. W przypadku nieusunięcia przez Gwaranta zgłoszonej wady w wyznaczonym terminie oraz braku możliwości wymiany towaru na wolny od wad, Kupującemu przysługiwać będzie prawo otrzymania zwrotu zapłaconej ceny. Gwarant zobowiązany jest do dokonania zwrotu ceny na podany pisemnie przez Kupującego rachunek bankowy, w ciągu 14 dni roboczych od dnia przekroczenia terminu usunięcia wady. W przypadku konieczności sprowadzenia z zagranicy niezbędnych do naprawy części zamiennych realizacja naprawy serwisowej może ulec wydłużeniu o czas niezbędny na dostarczenie części.

7. Uszkodzenia towaru wynikające z winy spedytora Kupujący winien zgłosić przy odbiorze przesyłki, sporządzając w obecności kuriera protokół szkody oraz przekazując go firmie kurierskiej. Stwierdzenie uszkodzenia fizycznego towaru bez uprzedniego zgłoszenia szkody spedytorowi nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń wobec Gwaranta.

8. Ochronie gwarancyjnej nie podlegają: 

a) regulacje roweru, 

b) dokręcania połączeń śrubowych (centrowanie kół, likwidacja luzów w połączeniach śrubowych, piastach i pedałach), 

c) wymiana elementów ulegających naturalnemu zużyciu w trakcie ich użytkowania, tj.: tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe, łańcuch, koła zębate (kaseta, wolnobieg, zębatka), pedały, manetki i klamkomanetki, klamki hamulcowe, przerzutki, linki, opony, dętki, gripy, siodełka, żarówki, wahacze, amortyzatory, 

d) dodatkowe akcesoria montowane przez użytkownika, 

e) naturalne zużycie baterii.

9. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych oraz usterek będących wynikiem wypadku, nieprawidłowego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania roweru bądź nieprawidłowego przechowywania produktu objawiającego się między innymi poprzez widoczną rdzę lub inne zmiany, które mogą być spowodowane nieodpowiednimi warunkami atmosferycznymi.

10. Gwarancja traci ważność w przypadku, gdy rower był naprawiany przez osoby do tego nieuprawnione, inne niż kwalifikowany serwis lub zostały wprowadzone zmiany konstrukcyjne/ materiałowe.

11. Do obowiązków Kupującego należy wykonanie:

a) czynności obsługowych i regulacyjnych, 

b) czynności sprawdzających i likwidujących wszelkie luzy połączeń śrubowych,

c) czynności polegających na sprawdzeniu i bieżącym uzupełnianiu powietrza w ogumieniu, 

d) czynności sprowadzających się do utrzymania w czystości całego sprzętu a w szczególności łańcucha, zębatki oraz innych części ruchomych,

e) pierwszego serwisu roweru (we własnym zakresie) w ciągu 1 miesiąca od zakupu lub po przejechaniu 50 km. Zakres serwisu obejmuje: regulację przerzutek, regulację hamulców, serwis łożysk w piastach, w sterach, serwis amortyzatorów, zacisków hamulcowych, wkładu suportu, wolnobiegu oraz centrowanie kół, likwidacja luzów na połączeniach śrubowych. Każdy kolejny serwis powienien być wykonany minimum raz w roku.

Brak wykonania powyższych obowiązków oraz brak potwierdzenia wykonanego serwisu, o którym mowa w punkcie e) powoduje utratę uprawnień wynikających z gwarancji.

12. W przypadku baterii Kupujący powinien przestrzegać następujących zasad:

a) wyczerpana bateria powinna być naładowana w ciągu 24h,

b) jeśli rower nie będzie używany przez dłuższy czas bateria powinna być naładowana do 70-80% stanu naładowania, wyciągnięta i pozostawiona w suchym i ciepłym miejscu. Minimalna temperatura przechowywania to 10 stopni Celsjusza, w przypadku dłuższego czasu czasu nieużywania baterii raz w miesiącu należy ją doładować,

c) ruszanie z włączonym wspomaganiem pobiera najwięcej energii akumulatora, dlatego może mieć to realny wpływ na dalszy zasięg roweru.

PAMIĘTAJ! Prawidłowa kolejność podłączenia akumulatora do ładowania to:

ładowarka --> gniazdo 230V --> ładowarka akumulator

13. Towar podlegający procedurze gwarancyjnej powinien być zwrócony wraz z wszelkimi akcesoriami, w opakowaniu o regularnych kształtach umożliwiających bezpieczny transport oraz za okazaniem dowodu zakupu i dokumentu udzielenia gwarancji. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zabezpieczenie produktu do transportu.

14. Towar podlegający procedurze gwarancyjnej Kupujący ma obowiązek oddać do punktu zakupu po uprzednim oczyszczeniu go z błota, piasku i innych zanieczyszczeń. W przypadku dostarczenia brudnego roweru Gwarant ma prawo odmówić przyjęcia go do naprawy lub obciążyć Kupującego kosztami czyszczenia.

15. Gwarancja wygasa z chwilą przeniesienia prawa własności towaru na inną osobę.

16. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność zestawu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszt. 

17. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

Aktualizacja warunków gwarancji z dnia: 15.10.2023